19 maj

Hello, this is London calling!
 
Eller ah, nästan i alla fall. Jag kom ganska nyss hem från en helt underbar resa ! I korta drag; Vi kom fram sent på natten mellan onsdag och torsdag, och efter en del om och men hittade vi vårt hotell. Ett helt okej hotell med tanke på priset, men att sova på en soffa med Natalie var inte det allra bekvämaste trots att hon var ett riktigt bra sovsällskap.
 
Tidig start i torsdags eftersom vi då skulle avverka Englands version av Ullared - Primark. Vi var där så tidigt att vi klarade ruschen fint, det var faktiskt inte alls farligt ! Men däremot var vi där på eftermiddagen dagen därpå, och det var en total katastrof... Dagen bjöd på alltför mkt shopping, och kvällen bjöd på musikal i form av The Phantom of the Opera. Trots att jag sett den förut, och trots att platserna inte var de allra bästa, var den så fantastisk och gripande att både jag och Anna satt och grät ikapp!
 
 
Fredagen bjöd på fortsatt bra shopping i form av Victoria's Secret och Forever21. Hittade jobbskor inför sommaren på Lillywhites också =)! Helt svarta med liiiite rosa på ! Efter en pubmiddag med öl bar det av mot Soho, festande och drinkar. Minns tyvärr inte vad klubben hette men den var bra! Den första vi gick till, Club 49, är däremot inte alls så bra som den låter på nätet... Bara så ni vet ifall ni tänkte gå dit =P.
 
 
Lördagen var min favoritdag för då strosade vi omkring i Camden nästan hela dagen! Bland alla stalls och tält, hemmagjorda smycken och mat från världens alla hörn. Framåt eftermiddagen bjöd London på rätt fint väder också!
 
 
Som sagt - riktigt mkt shopping också! Bjuder på lite godbitar från det med =)! Body Shop är så mycket billigare än hemma så det rekommenderas varmt! Primark och Forever21 är bra budgetshopping. Victoria's Secret får man räkna med tar mycket längre tid än man tror, för det är enormt! Och be om hjälp med storleken! Jag tog glatt min 75B och gick till provrummet.... De skakade bara på huvudet - mer än så tänker jag inte säga... Om ni åker dit, passa också på att gå till kedjan Boots, som är typ skönhetsbutik/apotek. Mycket samma som hemma till halva priset och mycket spännande nya märken till riktigt låga priset. Köpte till exempel min parfym från Diesel för 29 pund och den kostar ca 600 här hemma... Hittade också ett rött läppstift som satt så bra att det överlevde både ansiktstvätt, sömn och morgondusch innan det gick bort från ett helt okänt märke som heter 17.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0