21 juli

Ni skulle ha sett min slappisdag igår ! Det märks att v.29 tagit musten ur mig, för jag sov fram till elva när mamma ringde och väckte mig ! Sen stapplade jag ut i köket och gjorde frulle som jag tog med mig ut på vår lilla uteplats och åt i solen. Sen sov jag nog 2 timmar i solen. Vaknade och var svettig, la mig i skuggan och sov 2 timmar till...
 
Men på kvällen bjöd Niklas ut mig på middag, min 2 månader försenade födelsedagspresent =P! Vi käkade på Surfers, ett ställe jag hört mycket gott om. När jag först fick höra att det var kinesiska tapas tänkte jag på diverse små frityrbollar och sötsur sås. Jag kunde inte haft mer fel ! Inspirationen kommer tydligen från någon speciell provins i Kina som är känd för att använda väldigt många smaker. Vi käkade en chillitorsk, kanel-och stjärnsanisglaserade revbensspjäll, pilgrimsmusslor i en sås på svarta jästa bönor och med vitlök och ingefära, ingefärstofu, korianderbiff med selleri och fänkål och sist en sviiiiinstark kyckling i röd chilliolja. Efter varsitt litet kax på ett hörn satt jag och Niklas och grät. Den var oss övermäktig... Men allt annat var helt otroligt gott, stället var mysigt och personalen supertrevlig !! 5 poäng av 5 möjliga !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0