25 augusti

Nu känns det allt bra konstigt, att sitta här ensam i min lägenhet i Göteborg... Väldigt blandade känslor!
 
När min mammi kom till Gotland i fredags eftermiddags och jag fick kasta mig om halsen på henne var jag så glad att jag trodde jag skulle börja gråta. Och spricka av stolthet när jag fick presentera henne för alla! Min mamma är lätt världens vackraste <3! Hon hängde med mig i repan och såg mig hantera gamla surkärringar i Guccibyxor, drack kaffe och bara myste <3! Sen checkade vi in i vårt vackra superiorrum och tog en tidig kväll, efter att först ha hämtat alla mina grejer på Gråbo.
 
Lördagen for vi runt mellan olika gårdsbutiker, besökte Krusmyntagården och Leva, vart ute på Hällarna och kikade på den fantastiska utsikten, promenerade runt i Visby och åt Guteglass, jag kramade hejdå till min fantastiska Jocke och var lite ledsen.... Väl tillbaka i vår mellanlandning på hotellet satt vi på balkongen med en flaska vin, lite godis och frukt.
 
På kvällen gick vi ut och käkade en otroligt god middag på Bolaget, en franskinspirerad restaurang mitt på Stora Torget. Jag åt lamm med timjansky, rostad potatis och sauterade champinjoner, och det var magiskt gott! Lördag och semester innebär att man får äta efterrätt och det blev chokladfudge med passionsmousse och rabarbetkompott... Mums!
 
Imorse när vi åkte iväg gick det väldigt bra, fram tills färjan startade motorn och tårarna började rulla... Och sen ville de inte sluta rulla! Kommer antagligen lipa en skvätt ikväll med om jag känner mig själv rätt. Och vägen mellan Oskarshamn och Gbg sen - så sjukt värdelös! Långsamma vägar och ännu långsammare bilister... Och vad GÖR folk som bor sådär off, i småsamhällen utkastadepå måfå utan ens ett ICA? Jag förstår inte...
 
Väl framme i Gbg vart jag riktigt matgrinig, trött och ledsen (förlåt mammi för att jag fräste  *skäms*) men efter en lång dusch och lite mat i magen är livet rätt bra igen...
 
Over and out!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0