...

Men kul att dt läcker i min lägenhet. Förhoppningsvis är det bara en packning i elementet som gör att det ståt och runnit, men det skulle kunna vara i väggen också. Fata; golvet är blött och har lyft sig. Min hyresvärd tog bort listerna, vilket gör att det ser kaos ut i mitt ena rum nu, och det är mögel på insidan listerna. Det som talar för att elementet droppat; det är vid golvet precis den sträckan som elementet är brett, dvs inte längst ut på golvet där elementet inte hänger ovanför. Det som talar mot att det är elementet som droppat; elementet är inte (längre?) blött. Elementet är dammigt inuti vilket inte det brukade vara om det var fukt. Det är ingen fukt på väggen. Det är inga vattenavlagringar längs med elementet där vattnet skulle behöva runnit. Mittbjälken i mina fönster är rutten in i fönsterkarmen så det finns en liten, men katastrofal, möjlighet att vatten trängt in där, runnit längs med innerväggen och ut under listen. Men isf borde det varit längs hela väggen, och inte EXAKT den sträckan där elementet hänger ovanför.. .
 
Det är stunder som denna då jag önskar att jag fortsatt bo hemma hos Mammsen och Pappsen istället. Sånna här lägen, och varje månad när hyran skall betalas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0