När man inte ser skogen för alla träd...

Våraföreläsare har hela tiden pratat om att det kommer att komma en punkt, en dag, då allt bara är ett virrvarr av tankar utan någon som helst ordning. En dag då vi inte kan organisera vår kunskap i hjärnan längre, när vi inte vet var tusan vi ska börja. En punkt då vi inte ser skogen för alla träd.
 
Well, min sån dag slog mig igår. Jag satte mig för att plugga och förstod inte ett enda ord. Jag kunde inte ta in någonting. Beastämde mig för en powerwalk för att rensa hjärnan lite, men när jag satte mig igen var det samma sak. Prövade en annan kursbok,men det hjälpte inte. Det är lustigt att vår examinator och föreläsare precis föreläsningen innan sagt att detta brukade hända efter ungefär såhär många veckor, och medans många nickade fnös jag bara för mig själv och var säker på att jag var skonad från detta nonsens. Det var jag inte.
 
Det enda vi fått lära oss att göra när detta händer är att förtsätta läsa.Hur jävla illa det än känns ska vi fortsätta läsa. Så vad gör Carro? Går ner till Hemköp och köper lösgodis, lägger sig i soffan, tittar på House och känner sig värdelösast i världen. Way to go....

Kommentarer
Postat av: sofhi

Klart jag tycker om dig, det jag fått veta om dig! Klart jag är en elak människa, jag har kanske tryckt dit dig medvetet några gånger, men det är för att jag behöver reaktioner från din sida för att skapa en dialog. Jag försöker vara snäll men det väcker inget vilket driver fram mina dåliga sidor..

2012-09-19 @ 16:32:44
URL: http://kompulsiv.blogspot.se
Postat av: sofhi

Då ska jag försöka bli en snäll flicka :)

2012-09-20 @ 16:09:49
URL: http://kompulsiv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0