Hard Work

Men åh, mycket hard work på samma gång nu, fast inom olika grejer...
 
Skittunga uppgifter i skolan! Kräver miltals långa svar! Och det är inte för att frågan är svår, utan för att vimåste lära oss en viss svarsteknik... Som jag av nån anledning har väldans svårt att förstå mig på? How come?
 
En roligare variant av hard work - körde mitt första pass på Fysiken idag! Jag var heeelt själv i harmonirummet med min pilatesboll! Ute bland vikterna var det lite folk men inte alls trångt! Här kan jag absolut trivas...
 
Och den tyngsta varianten av hard work - fick ju min soffa i måndags. Den är trasig. Typ Jättemycket trasig. Hur svårt ska det behöva vara att reklamera en vara egentligen? Gick till butiken, men de berättade att jag måste mejla in till deras reklamationsavdelning med bilder på skadan etc. och jag fick veta att de skulle återkomma nästa dag. Mejlade och fick autosvar att de skulle behandla mitt ärende inom 6 arbetsdagar? WTF? Inte acceptabelt. Ringde butiken och påpekade detta och att jag inte tänkte vänta så länge på att få reklamera, då ville jag göra ett åerköp om det gick fortare. Han skulle höra av sig idag. Då han inte gjort det ringde jag nyss upp honom igen och sa att jag enligt konsumentköpslagen § 28 och §29 har jag rätt att häva köpet ifall avhjälpande eller omleverans inte sker inom skälig tid och utan väsentlig olägenhet för mig. Det tog skruv, senast imorgon fm vill jag ha svar. Älskade "lilla" blå bok, du hjälper mig redan få min vilja igenom mer effektivt än förr <3
 
Och just ja ! Jag ska aspa till Nöjesföreningen =) !
 

Kommentarer
Postat av: sofhi

Aah minns när man trilskades med den tegelstenen.. det var många långa kvällar tillsammans med alla de där balkarna..

2012-09-13 @ 16:20:14
URL: http://kompulsiv.blogspot.se
Postat av: sofhi

Aah minns när man trilskades med den tegelstenen.. det var många långa kvällar tillsammans med alla de där balkarna..

2012-09-13 @ 16:20:15
URL: http://kompulsiv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0