4 november

 
Har haft jordens mysigaste helg med familjen ! Åkte hem till Uddevalla i fredags och åt räkor och myste, Fredagen bjöd på fotboll och filmkväll (ett tag var till och med HELA familjen samlad!) och idag gjorde vi en söndagsutflykt till Lidköping och Rörstrand/Ittala outlet.
 
Måste säga att jag tyckte Lidköping var en rätt så vacker stad! Nu var ju knappt något öppet eftersom det är söndag, men vi var och fikade på rådhuset som var jättefint och med hur mycket traditionella, goda bakelser som helst! Och Rörstrands outlet var en riktig pärla som jag rekommenderar alla att göra en liten utflykt till! Vissa saker kom ju ändå inte i närheten av att kallas billigt, men i jämförelse med de ordinarie priserna var det verkligen prisvärt! Och mycket var också riktigt, riktigt billigt. Jag köpte en supergullig vätte som nog ganska snart ska få komma fram och pryda lägenheten, lite julburkar och glasunderlägg. Helgen avslutades med mammas supergoda söndagsmiddag bestående av lax och Calvadosäpplen, pressad potatis och vitkålssallad. Lycklig tjej!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofhi

Mm rörstrand har man fyndat på några gånger;) men inget slår antikt där alla sköna gamla porslin kan finnas :) ska man fika i Lidköping gäller även kaféet mitt emot rådhuset, på hörnan

2012-11-04 @ 23:10:13
URL: http://kompulsiv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0