Olja =)

God kväll sötnosar!

Kom på att jag bara måste berätta nåt som många verkar ha felaktiga tankar om. Olja är superbra! För håret, kroppen och i maten! Folk verkar tro att olja i alla dess former är ett helvete som gör en tjock och finnig, men jag är ett levande exempel på att det inte är det. Jag har i perioder smådålig hy och det kommer alltid lagom till vintern. Varför? För att jag blir torr! Tro det eller ej. Men när huden blir torr svarar kroppen med att producera mer eget fett (talg) som lätt ger finnar. Och man använder starka, uttorkande produkter mot fet hy och kroppen producerar ännu mer fett och sen är den onda cirkeln igång. Så när jag märker att min hy är på väg in i en dålig period ser jag till att smörja in kroppen och ansiktet med babyolja varje kväll, och det gör UNDERVERK! Hyn blir betydligt jämnare, porerna minskar och rodnader lägger sig. Om man dessutom hjälper kroppen med fleromättat fett och mycket omega 3 inifrån är man i hamn sen =).

Bara ett tips sådär.

Grymt effektiv jag har varit idag! Varit på Tele2 och fixat mobilen (där jag fick hjälp av en kille lika gammal som mig, från samma stad som mig, som åker till Lindvallen för att säsonga samma dag som jag. Vad är oddsen?!), fikat med Malin, kört tre tvättmaskiner, städat badrummet, torkat ur kylskåpet och börjat packa. Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0