Men vad ***?

Kul att börja dagen med ögon som knappt går att öppna efter att jag färgade ögonbrynen och fransarna igår. Jättekul. 8 var jag på vårdcentralen hos akutläkarna, bra start på dagen typ. MEN, en liten ljusglimt  i det hela är deras underbara bemötande!

Jag hatar vårdcentraler, det är alltid lång kö, otrevlig personal och oftast gör de inget åt problemet ändå. Men Jag gick först till deras vårdcentral närmast mig, på engelbrektsgatan, och möttes av jordens sötaste tjej i receptionen! Deras läkare var på operation men jag kunde få en tid vid 11 vilket jag sa gick bra. Men hon tyckte inte jag skulle vänta med min allergiska chock så hon ringde deras andra vårdcentral och gav mig en tid där omgående, sen fick jag en riktigt bra och noggrann vägbeskrivning till vårdcentralen på Stampen. Och när jag kom till Stampen möttes jag av lika trevliga receptionister, fick komma in på en gång till en ascool läkare som skrev ut kortisonsalva åt mig.

När jag sa att betapred funkat bra på mig innan sa hon att hon inte ville skriva ut det då det är så starkt, men eftersom jag ville ha det gav hon mig en shot med 8 stycken på plats istället! Wow, en läkare som tar hänsyn till vad patienten vill! First time ever typ =P. Så jag rekommenderar det varmt till alla boende i Gbg, och för mig  är det numera en självklarhet vart jag ska skriva in mig på för vårdcentral när jag flyttar hit på heltid!

Kommentarer
Postat av: Sofhi

Jag vet inte varför jag hamnar på gymmet flera gånger om dagen. Eller jo jag vet hahaha, det är för att jag inte vet vad som är nog. Mina träningskamrater kör kondition i 15 minuter max sen tar de sig an muskelövningar.. Själv måste jag minst jogga i 50 minuter, eller dela upp det 30 min löpband, 30 spinning.. Men när jag slutar vill jag inte sluta. För det är inte nog vilket gör att jag masar mig till gymmet på kvällen igen och kör ytterligare 50 minuter.. Jag räknar kalorier till viss del. Istället för att stirra mig blind på vad allt innehåller försöker jag undvika vissa saker som inte behövs ätas så som såser, läsk, vitt bröt osv.. Men jag äter det mesta annars nästan utan problem. Har till och med kunnat njuta till kaffet ;) Åt en chokladboll härom dagen (sockerchock) :D

Jag kämpar på här borta i Småland :)

Hoppas du har det bra med och att den där tölpen inte förstör för dig mer :) Och hoppas dina ögon går att öppna nu! Allergisk reaktion eller vad hände?

Kramar på dig!

2011-11-15 @ 13:35:32
URL: http://kompulsiv.blogspot.com
Postat av: Caroline

Precis, någon form av ellergichock men efter massor med kortison är det bättre nu =). Härligt att det går framåt! Men om du vill att din kropp ska bli mer fit och inte mindre fit så bör du verkligen överväga att hålla dig till max 6 ggr /vecka. Inte 6 dagar alltså =P.

2011-11-15 @ 15:49:10
URL: http://carolineslillablogg.blogg.se/
Postat av: Sofhi

Aj låter inte gott.

Jag tvingade mig själv att stanna hemma idag från mitt andra gympass. Det var svårt och allt är bara ångest nu. Jag har en konstig känsla av att om jag sitter stilla samlar jag på mig kilon. Så det ska bli skönt att veta att det snart är onsdag och jag kan få köra stenhårt igen och avrunda kvällen med ett skönt poweryogapass :)

2011-11-15 @ 21:06:01
URL: http://kompulsiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0