Studenten

Godkväll allihopa!

Efter en väldigt härlig kväll igår och en någorlunda intensiv dag idag är jag helt slut och det är mycket möjligt att jag vilken sekund som helst kommer att däcka framför datorn också.

Tycker lite synd om alla studenter som fick ösregn på sin stora dag, och påminner mig själv att även om vi hade strax över 10 grader och lite regn framåt eftermiddagen hade vi i alla fall inte hällregn precis hela dagen. Har varit student både i Göteborg och i Uddevalla idag och varje gång jag ser dem passera förbi på sina flak sjungandes för full hals blir jag helt gråtfärdig. Och nej, det är inte för att jag är direkt blödig (eller ja, inte enbart för att jag är blödig) utan för att jag är minns hur lycklig jag var på min egen student och längtar tillbaka som en galning! Jag är ledsen för att jag inte får uppleva min student igen! Så hiomla underbar var den nämligen... Jag måste bara säga det till er blivande studenter; njut av dagen för hur gärna man än vill det är det något man aldrig får uppleva igen! Så ta en sekund och bara njut, ta ett djupt andetag mitt i allt det stora och verkligen insup stämningen och känslorna! Ett stort grattis till er alla som sprungit ut idag!


Lyckliga studenter som badade i Poseidon.



Lite bilder från min egen student;


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0