Mission.

Har ju heeelt glömt bort att berätta för er! Imorgon, i och med att jag gör min sista dag på TanumStrand och slutar jobba bland massa kakor och godia hela tiden har jag som mål att bli av med mitt enorma godisbehov. Så nu är det slut på onyttigheter ett tag framöver! För att njuta av min sista dag som godismonster har jag idag ätit en hel(!) mörk chokladkaka, pommes frites och en bit marängtårta ;). Ångrar det lite nu när jag nästan mår illa av mättnad men =P. Är lite rädd för att jag ska trilla i godisfällan igen men rädslan övervägs av att jag är så grymt peppad på att träna igen och äta nyttigt.

Personligen tror jag att nyckeln till att sluta äta godis och sötsaker är att se till att det inte finns hemma. Det är så himla mycket svårare att låta bli om det faktiskt finns hemma. Jag är på tok för lat för att gå till affären bara för att godissuget kallar! Så från och med nästa vecka blir det gymkort på 3 månader (antagligen på Fysiken då "mitt" gym World Class inte verkar vilja svara på mitt mejl om vad de skulle vilja ge mig för pris) och bra mat. Bra mat för mig innebär mycket grönsaker, rotfrukter, fisk och kött, grönt te, nötter, bönor och surdegsbröd medan saker som vit pasta, potatis, rostbröd, sötsaker och flingor inte kommer förekomma hemma hos mig.

Tänker definitivt inte visa upp hur min blekfeta mage och spinkiga armar ser ut nu men såhär såg jag ut förra sommaren och det är väl ungefär såhär jag hoppas se ut när jag drar till Sälen i slutet av November.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0